| |
Notices |
Welcome to the sSnakeSs community. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us.
|
01-11-03, 09:24 PM
|
|
Member
|
Shed and breeding
Hi!
I'm gonna ask my question in french first, because I'm not realy sure how to ask it in english (again, I'm very sorry for my very poor english)
Nous avons mis ma femelle IJCP avec le male hier soir. Mais le male est en période de mue. Est-ce que ca peut être pour cette raison qu'il semble peu intéressé à la femelle? Notez que le male a été mis en hibernation, mais pas la femelle.
Now in english...... sorry!
We add the female to the male last night. The male is in "sheding time" (?!). could it be for this reason that he is not interest to the female? Do you think after the shed he will could be more interest? BTW, the male did the hibernation, but not the female.
ouffffffff it wasn't easy to wrote this! lolllll
Thank you very much
Francois (le ti Québécois qui magane l'anglais sans bon sens, mais ce n'est pas volontaire! héhéhé!)
|
|
|
01-11-03, 10:38 PM
|
|
Member
|
Francois, c'est un bon essai! Les Anglophones ont eu le message, j'en suis certaine :]
Oui, ca pourrait être pour ca que le male ne semble pas intéressé. Ote-le, et lorsqu'il a fini, remets le. C'est possibly qu'il ne soit pas interessé les premières journés, le mien ne l'était pas.
Oh, lorsque le male est en periode de mue, on dit "the male is in shed".
:]
Zoe
|
|
|
01-11-03, 10:44 PM
|
|
Member
|
huh? lol.. my french is like just plain horrible..:P
|
|
|
01-11-03, 11:00 PM
|
|
Member
|
Aussi, si possible, du devrais mettre le male dans la cage de la femelle.
|
|
|
01-11-03, 11:10 PM
|
|
Member
|
Zoe basicly said that Francois' english was understandable, and the snake might not be interested due to the shed, or sometimes they just don't get it the first time around, and that he should give it another try. And she also reccomended putting the male into the female's cage. (I hope i didn't forget anything)
|
|
|
01-11-03, 11:27 PM
|
|
Member
|
Merci beaucoup
Je m'étais fait dire de mettre la femelle dans la cage du male, je m'étais mal fait fait renseigner! Ils ne sont pas chez moi, ils sont chez une amie. Le male est le sien... Je vais lui en reparler!
Merci beaucoup
Francois
|
|
|
01-11-03, 11:27 PM
|
|
Member
|
p.s. I'm happy to know that my english isn't so poor! :P
thx!
|
|
|
01-11-03, 11:57 PM
|
|
Member
|
Il y a beaucoup d'information contradictoire! Est-ce que c'est la première fois que ton ami essaye de mettre le male avec une femelle?
|
|
|
01-12-03, 12:48 AM
|
|
Member
|
Le fait que seulement la femelle a pas ete "hiberner"
ou pour etre plus correct, tous simplement refroidis pour l'hiver peut avoir un impact sur l'ovulation..
Laisse le male avec la femelle ensemble .. lorsque la femelle sera prete, elle vas laisser le male le savoir .. tant que ceci n'arrive pas, le male ne vas pas demontrer d'interet ..
Je te souhaite la meilleure des chances mais les chances sont que meme si il s'accoupe la femelle ne vas pas ovuler..
PS tu englais nest pes parfait mais il est comprenable juste comme mon francais! Keep trying hard..
Dom
**looking for female Bredl's python**
|
|
|
01-12-03, 01:09 AM
|
|
Member
|
Francois - le fait que la femelle n'a pas eu une baisse de températures peut affecter l'ovulation, mais il y a beaucoup be personnes qui n'hibernent même pas leurs IJCP et ont du succes. En fait, les études ont montrés que dans la majorité des espèces, l'hibernation ne fait aucune différence du tout! Je ne sais pas comment fiable est cette information, mais comme j'ai dit beaucoup de personne ne font pas hiberner leurs femelles du tout.
Aussi, il faut noter que les températures d'hiver ne sont pas beaucoup plus baisses que les températures d'été. Si la température a baissé dans la chambre du serpent juste parce qu'il faisait plus froid dehors, c'est probablement assez pour dire au serpent que c'est l'hiver. Lorsque tu remets la femelle et le male ensemble, il serait une bonne idée d'augmenter l'humidité en les arrosant avec de l'eau chaude (pas trop chaude!) à la fin de la journée.
For all of you who are wondering what I said, IJs don't really need much cooling to get them to breed. A lot of breeders don't even bother because they will breed so easily without being cooled. They don't even need much lower temps if they are being cooled, and if the room is a little colder because of the outdoor temps, it is probably enough. And I mentionned that spraying the tank in the evening with warm water can help get them in the mood :]
Zoe
Last edited by Zoe; 01-12-03 at 01:11 AM..
|
|
|
01-12-03, 01:30 AM
|
|
Member
|
vrai
|
|
|
01-12-03, 08:57 PM
|
|
Member
|
Thanks a lot to all of you
I take some (most) informations in "The Reproductive Husbandry of Pythons and Boas" (the famous "blue book"). But as Zoe said, all the reptiles world is a conflicting world!! Well, we will try to breed them. As we say here, "seul le temps nous dira ce qui se passera!!"
It's my first breeding exprerience. I had bred Phelsuma laticauda in the past.
A big thx to all of you, especially ZoeStevens I appreciated your efforts to understand my English!!
Bye!
Francois
p.s. Dom, your French is great
|
|
|
01-12-03, 11:07 PM
|
|
Member
|
Bonne chance Francois!
By the way:
"seul le temps nous dira ce qui se passera!!", means Time Will Tell
:]
Zoe
|
|
|
01-14-03, 04:11 PM
|
|
Member
Country:
|
Champagne french fry paris. le merlot francois bueacoup!
<---- Thats how we floridians speak french! lol
Mike
|
|
|
01-14-03, 05:10 PM
|
|
Member
|
With so many Canadians in Florida your french should be outstanding...lol
|